ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۸۱۸۶۷
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت؛ توسعه کسب و کار در مناطق روستایی موجب ایجاد اشتغال پایدار در روستا ها می گردد.
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

به گزارش بازارکار، حسین فتحی در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و به منظور بررسی عملکرد بانک های عامل در پرداخت تسهیلات و بررسی طرح های ارائه شده توسط دستگاههای اجرایی، 240 امین جلسه کمیته فنی روستایی استان با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، مدیران بانک های عامل ، مدیران دستگاههای اجرایی و اعضاء کمیته فنی در محل اتاق جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار گردید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه بحث اشتغال یکی از دغدغه های اصلی مسئولین کشوری و استانی می باشد، تصریح کرد: تسهیلات قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری یکی از برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جهت ایجاد اشتغال پایدار و توسعه کسب و کار در مناطق روستایی و عشایری است.

 وی با اشاره به ضرورت پیگیری جدی دستگاههای اجرایی و همکاری و همراهی همه جانبه بانک های عامل در راستای جذب هر چه بیشتر این اعتبارات اظهار کرد: نقش تسهیلات اشتغالزایی در کاهش و رفع معضل بیکاری و رشد اقتصادی مناطق هدف موثر است و تسهیل گری بانک های عامل و تسریع در پرداخت تسهیلات لازم و ضروری است.

وی در ادامه با قدردانی از عملکرد خوب پست بانک استان در پرداخت تسهیلات گفت؛ عملکرد پست بانک قابل تحسین است و اگر 3 تا بانک عامل دیگر همانند پست بانک عمل می کردند مطمئناً استان آذربایجان شرقی الان در رتبه برتر کشور قرار می گرفت.

اسکندری، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری نیز ضمن قدردانی از تلاش های دبیرخانه کارگروه اشتغال استان و  اعضاء کمیته فنی روستایی استان، با اشاره به اینکه روستاهای ما بهترین مکان برای سرمایه گذاری و تولید بوده و ظرفیت ها و بستر های لازم نیز در روستاها فراهم می باشد، از بانک های عامل و دستگاههای اجرایی خواسته با دلسوزی و تعهد اخلاقی به موارد و خواسته های مردم توجه کنند تا مردم از نظام و مسئولین ناراضی و ضله نشوند.

اسکندری در ادامه با اشاره به اینکه بانک های عامل نوعاً از بانک مرکزی دستور می گیرند عنوان کردند؛ بانک های عامل در پرداخت تسهیلات نباید رفتارهای متفاوتی داشته باشند و براساس قوانین و مقررات داخلی خود شان عمل نکنند و برای استان دلسوزانه عمل کنند وی تصریح کرد؛ پیگیری علاج کار است و از دستگاههای اجرایی خواستند طرح های مصوب را به طور جدی  و مستمر از بانک های عامل تا حصول نتیجه پیگیر باشند.

اسکندری خطاب به مدیریت امور شعب بانک کشاورزی، تاکید کرد ظرف 3 روز کاری مشکل موجود مبنی بر عدم امکان پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب و در دست بررسی شعبات بانک کشاورزی استان را به طور جدی از تهران پیگیر و در اسرع تسهیلات طرح های مذکور را پرداخت و نتیجه را به دفتر امور روستایی و شورای استانداری و دبیرخانه کارگروه اشتغال استان اعلام فرمایند.

طاهری، معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز  با ارائه گزارش عملکرد بانک های عامل  و تشریح طرح های در دست بررسی بانک های عامل ، از بانک های عامل خواستند با توجه به محدودیت زمانی ، تسهیلات طرح های مذکور را در اسرع وقت پرداخت و صد در صد اعتبارات ابلاغی را جذب نمایند و دستگاههای اجرایی هم به صورت روزانه و مستمر طرح های معرفی شده به بانک عامل را رصد نمایند  و تا پایان تیرماه تمامی طرح های تسهیلات خودشان را از بانک ها دریافت نمایند.

 در پایان جلسه به پاس قدردانی از زحمات و تلاش های مدیر امور شعب ورئیس حوزه اعتبارات پست بانک به نمایندگی از سایر بانک های عامل استان با اهداء لوح تقدیر، تشکر و قدردانی گردید.

ارسال نظرات